Està format pel Gabinet de Presidència, que coordina els serveis de Documentació, Gabinet de Comunicació i l'Oficina Pressupostària.
La Presidència constitueix un òrgan actiu i unipersonal, amb facultats pròpies i diferenciades de les corresponents a la corporació respecte a la qual assumeix la seua representació. Les seues funcions i competències principals són la presidència dels òrgans executius i consultius de la institució –excepte delegació expressa-, la qual cosa significa la convocatòria d’aquests, sent el Ple el màxim òrgan de representació i decisions, seguit de la Junta de Govern i comissions informatives.
També s’encarrega del servei de Documentació de Presidència, que recull periòdicament les dades i xifres oficials més rellevants de la província. Depenen d’aquest gabinet el servei de Protocol i el Gabinet de Comunicació.
L’Oficina Pressupostària és una unitat de suport a la Presidència i que treballa en col·laboració amb la Intervenció en el control dels comptes de la institució. Sobre ella, recau el pes de la redacció del Pressupost anual.
Notícies

Toni Pérez: “El proyecto de campus interuniversitario de la salud es una propuesta de futuro y excelencia para la provincia”

La Diputación concede las primeras ayudas del Plan +Cerca 2024 a los municipios de menos de mil habitantes de la provincia

La Diputación de Alicante cede el uso de parte de su sede en Elche al Ayuntamiento con una finalidad cultural
