10/10/2017

Dénia acollirà demà dimecres una nova sessió del cicle “Descobreix una obra. Art en valor” de l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert. L'historiador Jaume Buigues Vila oferirà una conferència en la Casa de la Cultura de Dénia a les 20:00 hores per a aprofundir en les construccions dels molins de vent de la Marina Alta.

Estes singulars edificacions seran el nucli de la xarrada que repassarà el conjunt d'obres d'arquitectura i la tecnologia tradicionals que, distribuïts pels municipis de Benissa, Calp, Dénia, Gata, Llíber, Pedreguer, Teulada i Xàbia, s'han convertit en verdaders símbols del paisatge comarcal.

Es tracta de construccions aïllades, d'estructura cilíndrica, distribuïdes en unes quantes plantes i amb un sostre cònic com a acabament. La conferència aprofundirà a més en l'estructura interna que sustentava les anses del molí que feien girar els queixals per a moldre farina.

Buigues Vila és llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de València i actualment treballa com a tècnic de gestió cultural en l'Ajuntament de Teulada. En la seua trajectòria destaquen la defensa i promoció de la cultura, patrimoni, llengua i costums de la Marina Alta, així com nombrosos estudis i treballs d'investigació i divulgació. Els molins de vent han sigut sempre un objecte d'especial atenció en els seus estudis i investigacions.

¿T'ha agradat? Comparteix-ho:

Pàgina traduïda automàticament *Traduïda per Salt
Diputació d'Alacant . Palau Provincial. Avda de la Estación, 6. 03005 Alicante. Telf. 965 98 89 00.registro@diputacionalicante.es. P0300000G Tots els drets reservats.