07/02/2017

Teulada acollirà demà dimecres una nova sessió del cicle 'Descobreix una obra. Art en valor' de l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert. L'historiador Jaume Buigues Vila oferirà una conferència a les 20:00 hores per a analitzar les taules de "l'Adoració dels Reis".

L'acte, coordinat per l'Espai Cultural Enric Valor a través de l'Associació d'Amics de Teulada, es desenrotllarà en el Centre Ecomuseogràfic, on s'analitzarà esta obra artística del gòtic valencià del segle XV. La peça, l'autor de la qual és conegut com 'Mestre de Teulada', està considerada com una de les més importants representacions pictòriques de la Marina Alta i és l'únic fragment conegut que es conserva de 'L'Altar dels ánimes', destrossat en 1936.

Per la seua banda, Buigues Vila és llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de València i actualment treballa com a tècnic de gestió cultural en l'Ajuntament del municipi. En la seua trajectòria destaquen la defensa i promoció de la cultura, patrimoni, llengua i costums de la Marina Alta, així com nombrosos estudis i treballs d'investigació i divulgació. En el volum 'El patrimoni artisticomonumental de Teulada', publicat conjuntament amb Joan Ivars, posa en valor la taula que analitzarà demà.

‘Descobreix una obra. Art en Valor’ és un cicle de l'IAC la finalitat del qual és la creació i consolidació d'un programa estable per a l'intercanvi de propostes culturals dins del patrimoni artístic de la província, a través d'un recorregut pels centres d'estudis locals i comarcals que integren l'Espai Cultural Enric Valor.

¿T'ha agradat? Comparteix-ho:

Pàgina traduïda automàticament *Traduïda per Salt
Diputació d'Alacant . Palau Provincial. Avda de la Estación, 6. 03005 Alicante. Telf. 965 98 89 00.registro@diputacionalicante.es. P0300000G Tots els drets reservats.