La Diputació d’Alacant impulsa una jornada informativa sobre tecnologies que optimitzen la gestió de l’aigua

Nov 23, 2017 | 2017, Aigua, Portada

El diputat de l’àrea impulsora d’aquesta activitat, Francisco Sáez, destaca el compromís del Govern Provincial per afavorir l’optimització d’aquest recurs

Ferm en el seu compromís per millorar la gestió de l’aigua, el Govern Provincial celebra avui al MARQ ‘Alacant SmartWater 2017‘, una interessant jornada en què es donaran a conèixer les principals xarxes intel·ligents d’abastament que hi ha a disposició dels municipis per afavorir l’optimització d’aquest recurs tan prioritari i essencial.

El diputat d’Aigua, Francisco Sáez, ha estat l’encarregat d’inaugurar aquest fòrum d’anàlisi i reflexió que compta amb l’assistència de més de 200 persones. “Aquesta activitat s’ha configurat com un punt de trobada on compartir coneixements i experiències que ens ajudin a ser més eficaços i eficients en la gestió de l’aigua“.

La nostra intenció és informar els municipis sobre les tecnologies que la Diputació d’Alacant i altres entitats líders del sector posen a la seva disposició, alhora que intercanviar experiències sobre l’impacte que l’aplicació d’aquestes genera en l’estalvi d’aigua i energia, en la reducció dels costos de manteniment, en la millora dels serveis i en l’augment de la satisfacció dels usuaris “, ha explicat el diputat.

Nombrosos professionals i experts en la matèria procedents de diferents empreses nacionals i diputacions provincials participen en aquesta iniciativa en què s’analitzen aspectes com el sistema d’informació hidrològic provincial, la xarxa de telegestió de recursos hídrics i infraestructures hidràuliques, les tecnologies de smartcity aplicades a la gestió de l’aigua o el maneig de les aplicacions LOLI -Optimització d’Instal·lacions Electromecánicas- i PIBE -Programa d’Interpretació de Bombaments d’assaig-.

Desafortunadament, la sequera que afecta el conjunt d’Espanya ens obliga a ser més rigorosos en la utilització d’aquest bé tan necessari com escàs. Per aquest motiu, és imprescindible treballar per aconseguir una gestió més optimitzada d’aquest recurs i, per això, comptem amb tecnologies que permeten la transformació digital dels nostres territoris i serveis “, ha indicat Sáez.

El terme smartcity fa referència a aquelles ciutats que utilitzen les tecnologies de la informació i de la comunicació per a implantar infraestructures que garanteixin el desenvolupament sostenible i l’increment de la qualitat de vida dels ciutadans. “Aquesta filosofia la volem aplicar, no només als grans nuclis de població, sinó també al medi rural i als municipis de menor població, aconseguint d’aquesta manera que la transformació digital sigui un element vertebrador del nostre territori i configurador de societats inclusives”, ha conclòs el diputat.

Más información:

Jornada informativa sobre tecnologies que optimitzen la gestió de l'aigua. (Francisco Sáez)