La Diputació d’Alacant commemora demà dissabte el ‘Dia Internacional del Voluntariat’ amb unes jornades participatives destinades a tota la família

Des 1, 20172017, Portada, Presidència

L’activitat tindrà lloc als jardins del Palau Provincial de 10:30 a 14:30 hores

La Diputació d’Alacant commemora demà dissabte 2 de desembre el ‘Dia Internacional del Voluntariat’ a través d’una divertida jornada participativa amb la qual pretén informar la ciutadania sobre el treball desinteressat que realitzen a la província les persones que dediquen el seu temps a causes socials i solidàries.

L’activitat, que recala a la ciutat d’Alacant després del seu pas pels municipis d’Almoradí i Alcoi, tindrà lloc als jardins del Palau Provincial de 10:30 a 14:30 hores i comptarà amb la presència de prop d’una trentena d’associacions esportives, mediambientals, socials i lúdiques que oferiran al públic informació sobre la seva tasca de voluntariat i els seus productes. A més, s’habilitarà una zona d’oci amb tallers, inflables i música destinada, principalment, als més petits de la casa.

La diputada de Família i Ciutadania, Mercedes Alonso, participarà en aquesta proposta que, segons ha explicat, “coincideix amb la celebració, el proper 5 de desembre, del Dia Internacional del Voluntariat“. Així mateix, Alonso ha aprofitat per convidar a tots els alacantins a sumar-se a aquesta jornada i ha puntualitzat que “ens unim a aquesta celebració que entenem clau per assolir els objectius de solidaritat i assistència que presta el moviment associatiu en la nostra província“.

Les tres jornades que s’han programat tenen com a finalitat aglutinar les diferents entitats sense ànim de lucre de les nostres localitats per mostrar a la ciutadania la tasca que realitzen i la necessitat de comptar amb més suport i ajuda en la seva comesa”, ha conclòs la diputada.”

Plataforma Provincial del Voluntariat

Entre les accions que la Diputació d’Alacant desenvolupa per donar visibilitat a aquest moviment es troba també la creació de la Plataforma Provincial del Voluntariat, un espai digital que aglutina les diferents associacions i organitzacions de la província que es dediquen a causes socials i solidàries.

Des de la seva posada en marxa, fa uns mesos, més de setanta entitats sense ànim de lucre s’han adherit a aquest projecte per facilitar al públic dades sobre el seu compromís social, la seva tasca de voluntariat i els seus productes.

A més, la plataforma ofereix als usuaris la possibilitat de formar-se en aquest àmbit o de rebre informació sobre les activitats i programes en què poden col·laborar.